Hyggetur fra Aarøsund

Meteorologerne havde spået godt vejr, så jeg fik hurtigt arrangeret en fisketur, mine gaster var Erik Laursen og Jens Thestrup Schmidt.

Vi sejlede ud fra Aarøsund i det fineste solskinsvejr. Da vi nåede frem til den første fiskeplads, var der allerede 3 andre både, som var godt i gang. De lå alle tre for anker. Vi forsøgte også at se om der skulle være fladfisk at fange, men da vi drev med ca. 1 knob valgte vi at sejle længere syd over i håb om at strømmen ikke var så hård der.

Vi besluttede os for at holde en lille kaffe pause, og traditionen tro skulle vi selvfølgelig have basser til. Efter lidt hyggesnak om de gode fangster vi havde fået på de tidligere ture, ja så valgte vi at sejle videre sydover. Næste stop var et godt stykke sydøst for den gule markeringsbøje. Her var der ca. 70 fod under kølen. Jens lagde ud med en lille rødspætte, men den fik hurtigt friheden igen. Snart begyndte Erik at mærke fisk, så nu troede vi at der rigtigt kom gang i den. Inden længe havde Erik 2 på. Men de var lige små nok, så de blev nænsomt sat tilbage i vandet efter at de var blevet fotograferet. Vejret var godt, så jeg besluttede at vi skulle prøve en tur ned på Schønheyder banke. Men desværre, heller ikke her, kune vi finde fladfiskene.
Måske var det vores saltede sandorm de ikke kunne lide.
Nej det kunne ikke kun være derfor, de andre fisk vi havde fanget tidliger var jo godt tilfreds med maddingen. Kursen blev nu sat mod endnu en ny plads, denne gang ind mod land. Vi havde før fanget fisk ind ved Halk camping på 8 - 12 m vand. Jo her kom der lidt gang i den igen. Men der var forsat langt mellem huggene. Jens fik et par isinger og en enkelt rødspætte.Erik fulgte efter med et par rødspætter.

Men for mit eget vedkommende gik det meget trægt, indtil nu kun en enkelt ising.

Som det ses på billedet, valgte min fisk endda at vende siden til da den skulle fotograferes.

Ved 14 tiden begyndte søen at rejse sig og vise tænder, så sejlede vi nord over igen, jo længere vi kom om mod Råde hoved, jo større blev bølgerne. De kom ind agten fra så vi vuggede stille og roligt hjem med ca. 7 knob. En overgang var det næsten som vi surfede med bølgen og næste gang holdt den igen.

Ikke fordi vi fangede så mange fisk, på denne tur, men det blev alligevel til 8 pæne fladfisk. Erik fangede 4, Jens 3 og jeg selv 1 enkelt.

Sjovt nok var det gasterne der fangede flest fisk, MEN jeg tror nu også at de havde de bedste pladser ombord på båden J